BIT Meets: Sairaalaympäristö teknisen tuen työpisteenä

bit-meets_robin (1)

BIT Meets -artikkelisarjassa tutustumme erilaisiin IT-asiantuntijan työtehtäviin. Nyt pääsemme tutustumaan Robiniin, joka työskentelee InfoCaren palveluksessa sairaalan lähituessa. Robinin työpiste on sairaalan tiloissa ja hänet kutsutaan apuun aina, kun jollakin sairaalan henkilökunnasta on tietoteknisiä ongelmia.  

Robin valmistui ICT-asentajaksi vuonna 2018. Valmistumisen ja armeijaan lähdön välikuukausiksi hän löysi Barona IT:n kautta itselleen sopivan lyhyemmän projektityön mobiilituen parista – tämä oli hänen ensimmäinen oman alan työtehtävänsäArmeijan jälkeen hän etsi itsenäisesti hommia, kunnes Baronan rekrytoija soitti: 

”Olin etsinyt kuukauden ajan töitä, kun Baronan rekrytoija soitti minulle ja kyseli kuulumisia työtilanteestani armeijasta päästyäni. Kahden päivän päästä puhelusta olinkin jo asiakkaalla työhaastattelussa”, muistelee Robin.   

Parasta hänen mielestään Baronassa on ollut juurikin se, että Baronan kautta hän on pystynyt työllistymään kaksi kertaa nopealla aikataululla.  

”Baronalla ollessaan ei ole pelkoa, että jäisi ilman töitä. Sinne on ollut helppo olla yhteydessä ja aina tarvittaessa olen saanut nopeasti informaatiota ja apua”, lisää Robin. 

SAIRAALAYMPÄRISTÖ TEKNISEN TUEN TYÖPISTEENÄ 

Alkuun Robinia jännitti se, että InfoCaren asiakkuus ja hänen tuleva työympäristönsä on sairaala - Robin ymmärsi, että se toisi mukanaan aivan toisenlaisen määritelmän teknisten asioiden aikataulutukseen, kriittisyyteen ja toiminnan vaatimaan varmuuteen: 

Jännittävä hetki oli esimerkiksi sellainen, kun olin yksin ja sain kriittisen soiton leikkaussalista. Silloin piti pukea leikkaussaliasusteet päälle ja mennä korjaamaan ongelma leikkaussaliin sen vaihtosiivouksen aikana, eli tiettynä aikakatkona piti löytää ja ratkaista ongelma.” 

Robinin työpäivät muodostuvat erilaisista sairaalahenkilöstön tietoteknisten ongelmien ratkaisemisesta. Nämä voivat liittyä esimerkiksi tietokoneisiin, tietoliikenteeseen, puhelimiin, tulostimiin ja erilaisiin teknisiin ja ohjelmistojärjestelmiin. Toisaalta Robin on päässyt kokeneemman kollegansa mukana konsultoimaan it-infran osalta myös mm. heräämöiden potilastietokoneiden telineiden asennuksissa sekä hoitohenkilökunnan työpisteiden ergonomian suunnittelussa.  

Sairaalassa työskennellessä ei ole tylsää, sillä aamulla töihin tullessa ei voi tietää mitä päivä tuo tullessaan – se onkin parasta tässä työssä: työn vaihtelevuus ja mahdollisuus nopeaan kehittymiseen”, tiivistää Robin. 

Robinilla oli opintojensa kautta ns. perustietämys tietoteknisistä asioista, mutta kollegan ja edeltäjänsä ansiosta hän kokee oppineensa jo vuoden aikana todella paljon.  

”Sain kollegaltani ja edeltäjältäni erinomaisen perehdytyksen ja opin koko ajan tekemisen kautta lisää! Olen alusta asti kulkenut tiiviisti kokeneemman kollegan mukana, ja häneltä olen oppinut paljon kaikenlaisia käytännön kikkakutosia”.” 

 InfoCaren IT-tuen ammattilaisilla on myös oma tukiverkosto, mistä voi pyytää helposti apua. Vastaavasti kollegat muilta toimipisteiltä saattavat myös suoraan soitella Robinille, jos puolestaan he tarvitsevat apua – tuki tekemiselle on Robinin mielestä InfoCarella todella hyvä. 

”Kaikki ovat InfoCarella todella mukavia. Näen myös muita kollegoita yhteisissä yrityksen tapahtumissa ja muutenkin pidämme aktiivisesti yhteyttä whatsapp -ryhmän avulla.” 

 

Kiinnostaisiko sinua työskentely InfoCarella? Kurkkaa avoimet työpaikkamme täältä. 

IT-alan parhaat avoimet työpaikat

 

Aiheet: TyöntekijätarinatTechsupport uratarinatBIT meets

Kirjoittanut:

Robin Gallego

Uusimmat kirjoitukset

Aihealueet

Katso lisää