BIT meets - Yhtäkkiä olenkin haluttu työntekijä

blogikuva_Valtteri

BIT Meets -artikkelisarjassatutustumme erilaisiin IT-asiantuntijan työtehtäviin. Nyt pääsemme tutustumaan Valtteriin, joka on valmistumisen jälkeen kartuttanut Baronan avulla itselleen 3 vuoden työkokemuksen teknisen tuen parista, ja nyt hänet headhuntattiin uusiin haasteisiin sähköautojen latauspisteiden mobiilisovellustuen pariin.  

”AMK:n jälkeen kaikki kokemus on tullut Baronalta, ja nyt yhtäkkiä olikin se tunne, että olenkin haluttu työntekijä!” 

Valtteri työllistyi Baronan kautta ensimmäisen kerran 2016, kun hän oli tekemässä opinnäytetyötään: ”Etsin Kuopion alueelta pitkään töitä ja tuntui, että kaikki IT-alan työpaikat olivat kiven alla, kun opiskelijana hain työtehtäviä. Lopulta laitoin hakemuksen Baronalle, ja minulle tarjottiin heti työpaikkaa Kuopion alueelta.” Valtteri ei tarttunut ensimmäiseen tarjottuun tehtävään, vaan jatkoi etsimistä. Itsenäinen etsintä ei tuottanut tulosta, joten kun Baronalta oltiin seuraavan kerran Valtteriin yhteydessä, hän tarttui tilaisuuteen:  

 Viikossa tästä puhelusta, olin jo pakannut tavaranimuuttamassa Helsinkiin ja aloittamassa työt Baronan asiakasyrityksessä. Kaikki hoitui kätevästi etänä ja prosessi sujui Baronan kautta muutenkin mutkattomasti.”  

Kyseisissä tehtävissä Valtteri työskenteli lähes kaksi vuotta, jonka jälkeen hän lähti kiertämään Aasiaa kesäksi. Reissusta palattuaan, hän soitti Baronan yhteyshenkilölleen, ja kertoi olevansa taas käytettävissä:  

”Soitin omalle vanhalle Baronan konsultille, että olisin taas töitä vailla, ja hän hankki minulle saman tien Mandatumilta työpaikan. Kaikki sujui jälleen vaivattomasti. ”  

Mandatum Lifen IT-tuessa Valtteri pääsi perinteisten IT-tuen tehtävien, kuten tietokoneiden asennusten ja käyttäjien neuvonnan lisäksi osallistumaan monipuolisesti erilaisiin projekteihin, joissa pystyi halutessaan ottamaan myös isompaa roolia. Parasta Valtterin mielestä omassa työssään oli työympäristö ja asiakastyö: ”Tiedän, että tämä on aika kliseisesti sanottu, mutta ihan oikeasti työ ei tunnu suoranaisesti työltä, jos siitä pystyy nauttimaan. Mandatumin henkilökunta ja työkaverit olivat niin mukavia, että kahdeksan tunnin työpäivät menivät ihan hujauksessa!”  

Päivittäisessä arjessaan Valtteri ei huomannut eroa siinä, onko hän Baronan työntekijä vai mandatumilainen: ”Olimme osa taloa siinä missä muutkin, emmekä erottuneet muista työntekijöistä.” Baronassa parasta Valtterin mielestä oli se, että rekrytointiprosessi oli yksinkertainen ja selkeä. Baronan työntekijänä ollessa taas parasta oli se, kun kaikki asiat pyörivät taustalla mutkattomasti ja viestintä oli kokonaisuudessaan selkeää 

Valtteri ehti työskennellä Mandatum Lifen IT-tuessa Baronan kautta vuoden verran, ennen kuin hänet headhuntattiin uusiin haasteisiin sähköautojen latauspisteiden mobiilisovellustuen pariin.  

”Työnantajat ovat arvostaneet kovasti saamaani työkokemusta. Ihan alusta asti minulle Baronalla sanottiinkin, että Service Desk työkokemus on myös tulevaisuuden kannalta tärkeää ja on hyvä ponnahduslauta IT-alalle - näin minulle tosiaan kävi, mukavasti ja vaivattomasti vieläpä!” 

 

IT-alan parhaat avoimet työpaikat

Aiheet: ITTyöntekijätarinatTechsupport uratarinatBIT meets

Kirjoittanut:

Valtteri Määttä

Uusimmat kirjoitukset

Aihealueet

Katso lisää