Baronalla on jokaisen lupa välittää

Fuengirola_palvelukeskus (2) (1)

Baronan palvelukeskusten HR-johtaja Pia Tuominen reflektoi mennyttä työviikkoaan Baronan Fuengirolan palvelukeskuksessa. Pian blogissa puhutaan välittämisestä, johtamisesta sekä työhyvinvoinnista. Pia iloitsee siitä, että tehdyissä henkilöstökyselyissä palvelukeskusten esimiehet ja heidän tekemät valmennustyöt ovat keränneet kiitosta henkilökunnalta. 

Takana on työntäyteinen viikko Espanjan Aurinkorannikon palvelukeskuksessamme. Sain jälleen mahdollisuuden kohdata työntekijöitämme ja esimiehiä Fuengirolan toimistomme neuvottelutiloissa, keittiössä ja käytävillä. Mietin, miten kuvailisin sitä tunnelmaa ja työnteon sykettä, jota pääsen maistamaan epäsäännöllisen säännöllisesti omasta HR roolistani käsin.

Barona palvelukeskuksessa Fuengirolassa on reipas ja lämmin tunnelma vuodenajasta ja säästä riippumatta. Hyvä fiilis tuntuu ja näkyy jo ovelta sisään astuessa. Fiilis syntyy iloisista tervehdyksistä, hymyilevistä katseista ja satunnaisista kohtaamisista tauoilla. Fuengirolan palvelukeskuksessa en tunne niinkään olevani kaukainen vierailija Helsingin pääkonttorilta vaan tempaudun mukaan osaksi tutun tuntuista baronalaista heimoa.


"Baronalaisten joukossa on helppo olla juuri sellainen kuin on - hellii ulkona sitten Espanjan aurinko tai sattuu kohdalle vesisade. Tällä kertaa sain muuten Fugessa kokea näistä säätiloista kumpaakin laatua."

 

Mitä Baronalainen välittäminen on?

Baronalla on lupa välittää toisista. Asiakkaista, asiakkaiden asiakkaista, työyhteisöstä, tiimin työkavereista ja heidän läheisistäänkin. Välittäminen näkyy myös mitattuina tuloksina. Tämän vuoden henkilöstökyselyssämme esiin nousseita Fuengirolan palvelukeskuksen vahvuuksia ovat ehdottomasti työntekijöiden kilvan kiittelemät työkaverit, mieletön tiimien yhteishenki, Barovireen yhteisöllinen vapaa-ajan toiminta sekä vahva valmentava esimiestyö.

"Voimme rinta rottingilla todeta onnistuneemme yhdessä luomaan työpaikan, jossa on lupa viihtyä, oppia, yrittää ja onnistua. Erityisesti Barona Fuengirolan henkilöstökyselyn tulosten osalta iloitsen siitä, että henkilöstömme antaa huippuarvosanoja esimiehillemme ja heidän tekemälleen arjen valmennustyölle."

Barona Palvelukeskuksissa on pitkäjänteisesti uskottu ja panostettu läsnäolevaan ja rinnalla kulkevaan esimiestyöhön, säännöllisiin ja aitoihin arjen kohtaamisiin. Kun esimiestä on helppo lähestyä eikä mikään aihe ole liian vähäpätöinen tai vaikea keskusteltavaksi, ollaan esimiestyössä ihan siinä ytimessä – välittävässä ihmisten kohtaamisessa, jota nykyään yleisemmin kaiketi ihan vain johtamiseksikin kutsutaan.

 

 

esimiesten uudet taidot

Olemme kuitenkin vielä matkalla kohti asettamaamme tavoitetilaa, erinomaista työntekijäkokemusta. Voimme tulla vieläkin paremmiksi arjen vuorovaikuttajiksi ja empaattisiksi tunneälyköiksi. Voimme haastaa itseämme ja toinen toisiamme erilaisuuden sietämisessä, luovuudessa, rohkeudessa ja yhdessä tekemisessä. Kaikissa niissä taidoissa, joita työelämän tulevaisuustutkijat ja erilaiset barometrit kertovat olevan avaimia menestykseen seuraavien vuosikymmenten työpaikoilla ja työtehtävissä. Etenkin, kun uuden Z-sukupolven edustajat astuvat työpaikoille. Esimiesten erityisesti tulee kehittää ja johtaa itseään uusien taitojen äärelle, ottamaan aikaa ja antamaan arvoa välittämiselle, vuorovaikutukselle ja aidoille kohtaamisille. Tälle on jo nyt kova tilaus. 

Jenni Närvä Baronan työkykypalveluiden palvelupäällikkö ja HR Business Partner valmensi tällä viikolla Fuengirolan esimiehiämme välittämisen ja työkyvyn saloihin. Jennin viesti meille oli selkeä. Kun esimiehellä on lupa ja velvollisuus välittää, nousee perinteisen työkykyjohtamisen tuhkasta jotain, mitä ei kaupan hyllyltä saa. Syntyy työn imua, innostusta, hyvinvointia ja vaikeasti valjastettavaa omistautuneisuutta. Syntyy siis asioita, jotka poikivat onnistumisia, hyviä tuloksia ja menestystarinoita.

Me Baronalla välitämme aidosti ja tulemme jatkossakin haastamaan itseämme ja toisiamme vuorovaikutuksen ja kohtaamisen vaikeassa taiteenlajissa, jossa viime kädessä voittajia ovat kaikki. Tule sinäkin mukaan välittävään voittajien joukkueeseen – meillä on ovi auki juuri sinulle, sellaisena kuin olet.

Barona_palvelukeskus_vaaka

Aiheet: AsiakaspalveluPalvelukeskusUravinkitTyönhaku

Kirjoittanut:

Pia Tuominen

Uusimmat kirjoitukset

Aihealueet

Katso lisää
Barona_palvelukeskus_pysty