Huutokaupat.com:illa ei ole kahta samanlaista työpäivää


Asiakaspalvelija Jaakko Kangas on työskennellyt maaliskuusta saakka huutokaupat.com asiakaspalvelutiimissä. Jaakolle Barona on tuttu työnantaja aiemmilta vuosilta, sillä hän on työskennellyt kauttamme myös muissa myynnin tehtävissä Baronan asiakasyrityksissä. Millaiseksi Jaakko mieltää asiakaspalvelijan roolin asiakaskokemuksen muodostamisessa, miksi hän tykkään työstään niin paljon - näistä lähdimme ottamaan selvää!

Huutokaupat.com tarjoaa verkkoalustan ilmoittajille ja ostajille monenlaisen arvotavaran, kuten ajoneuvojen, työkoneiden ja asuntojen, kaupankäyntiin. Sivuston kautta vaihtaa omistajaa reippaasti yli 200 000 kohdetta vuosittain. Huutokaupat.com toimii suurimmassa osassa sivuston kautta käytävistä kaupoista kaupan osapuolena, joka tarkoittaa, että huutokaupat.com ostaa kohteen ensin ilmoittajalta ja myy sen sitten omissa nimissään ostajalle. Toimintatapa takaa turvallisen ja luotettavan kauppapaikan kaikille huutokaupan osapuolille.

Jaakon tehtävänä on huutokaupat.com:in arjessa huolehtia siitä, että niin ilmoittajat kuin ostajat saavat osaavaa asiakaspalvelua silloin kun avulle on tarvetta. Työssään hän käyttää palvelukanavina pääosin puhelinta, sähköpostia ja chattia. Jaakko ja muut asiakaspalvelijat Helsingin toimistolla tuottavat asiakaspalvelua virka-ajan puitteissa, ja tämän lisäksi huutokaupat.com tarjoavat ympäri vuorokautista asiakaspalvelua toisaalta.

Käsittelemme pääosin kaikki ilmoittajien ja ostajien yhteydenottopyynnöt, koski asia mitä tahansa. Pystymme huolehtimaan suurimmasta osasta huutokaupat.com:in asiakaspalveluun tulevista tapauksista, mutta esimerkiksi reklamoinnit ohjataan niihin erikoistuneelle tiimille.

Jaakon työtehtävän kuvaus saattaa kuulostaa yksinkertaiselta, mutta sitä se ei ole. Työ on siksi niin mielekästä, että monipuoliset haasteet ja päivittäin vastaan tulevat uudet tilanteet laittavat ajattelemaan. Asiakaspalvelijoille on annettu lähes täysi päätäntävalta ja huutokaupat.com:in johto haluaa antaa heille mahdollisuudet ja työkalut pystyä ratkaisemaan haasteen kuin haasteen. Jaakko kokeekin olevansa työssään yksi yrityksen merkittävimmistä asiakaskokemuksen luojista.

Kokemus Baronan kautta työskentelystä ja työnhausta

Uratarinan kirjoittamisen aikana Jaakko jakoi kiitosta myös Baronan suuntaan. Palkanmaksu ja työterveys nousivat ensimmäisenä esiin, ja kuuluvatkin Baronan tehtäviksi. Jaakon arki ja työ tapahtuu kuitenkin täysin huutokaupat.com:in tiloissa ja sen työnjohdossa. Muistellessaan omaa työnhakua, Jaakolla oli pelkästään positiivista sanottavaa Baronasta.

”Ehkä aiemmasta työkokemuksestani johtuen, olen osannut etsiä myynnin ja asiakaspalvelun töitä suoraan barona.fi työnhakuportaalista. Sieltä olen yhdellä työpaikkahakemuksella voinut hakea kerralla monia minua kiinnostavia paikkoja.”

Huutokaupat.com oli kuitenkin Jaakon ainoa vaihtoehto viime keväänä. Kiinnostus työhön oli valtava ja hän on onnellinen sopiessaan huutokaupat.com:in asiakaspalvelutiimiin. Baronan myynnin ja kaupan henkilöstökonsulteista paikalla ollut Julia Harjula sai myös Jaakolta kiitosta siitä, että hän oli pysynyt työntekijöiden rinnalla alusta saakka ja osannut tehdä hyviä valintoja uusien asiakaspalvelijoiden valinnoissa.

 

Palataan vielä asiakaspalvelun arkeen

Työskentely huutokaupat.com:in asiakaspalvelussa oli Jaakolle äärimmäisen mielekästä. Työn lisäksi hän koki olevansa osa isoa kasvutarinaa, jossa mahdollisuudet uralla etenemiseen ja uuden oppimiseen olivat loistavat. Asiakaspalvelijan työn luonteeseen hän otti vielä sen verran kantaa, että mainitsi arjen työn olevan paras opettaja. Se opetti parhaiten työssä pärjäämiseen.

”Oman työni ehdoton kruunu on se, että kukaan ei ole parempi hoitamaan asiakkaan murheita kuin minä asiakaspalvelijana itse. Näihin asioihin meitä jatkuvasti myös huutokaupat.comin johdon puolelta kannustetaan!”

Haastattelun lopuksi Jaakko kertoi haluavansa oppia entistä enemmän tehtävästä työstä eikä kokenut olevansa vielä liian valmis osaaja. Tavoite on sikäli kirkas, sillä ilmoittajien ja ostajien suuntaan työt pyritään tekemään niin hyvin, että kaupanteko olisi vaivatonta. Paras mittari Jaakonkin työssä on se, että asiat rullaavat niin miten on ilmoittajien ja ostajien suuntaan luvattu.


Haluatko suunnata myynnin ja kaupan työtehtäviin? Katso alta tämän hetken mahdollisuudet!

Myynti_ja_kauppa

Aiheet: UravinkitTyö ja elämäTyöntekijätarinatTyöyhteisötAjankohtaista

Kirjoittanut:

Valtteri Karjula

Uusimmat kirjoitukset

Aihealueet

Avoimet_työpaikat_M&K