Työkylässä Niko Kivelä – "Näytä, että sä pystyt siihen" [JAKSO 1]

ServiceDeskAgent_jannijaniko

Videosarjamme avausjaksossa Niko Kivelä tutustuu baronalaiseen Janneen, joka työskentelee Fujitsulla Service Desk Agenttina. Janne korjaa tietokoneita myös oman firmansa kautta ja harrastaa videopelaamista. Hänen työnkuvansa ja ajatuksensa yllättävät Nikon täysin. 

Työkylässä Niko Kivelä -videosarjassa tutustutaan baronalaisiin ja heidän tarinoihinsa. Katso tästä ensimmäinen jakso:

 "Näytä, että sä pystyt" 

Jakson päähenkilö Janne Keinänen on työskennellyt ravintolakokkina, vartijana ja paiskinut myös raksahommia maantiellä. Nyt hän nauttii työstään Service Desk Agenttina Fujitsulla. 

"Pystyn olemaan oma itseni tässä työssä ja haluan tehdä tätä", Janne sanoo. Hän kertoo, että kipinä työntekoon tulee myös siitä, että työ on haastavaa.

"Kyllä mä jännitän, kun tulen töihin, että mitähän siellä on mennyt rikki - uskallankohan mennä linjoille? Mutta se jaksaa innostaa. Mikään päivä ei ole samanlainen." 

Jannen mielestä pitää myös luottaa omaan ammattitaitoonsa. Hän kertoo jaksossa, kuinka häntä on kouluaikana kyseenalaistettu ja miten se on vaikuttanut hänen asenteeseensa. "Sieltä on tullut se: näytä, että sä pystyt siihen", Janne toteaa. 

 

Niko Kivelä pääsee Service Desk Agentiksi

Jaksossa Nikon ennakko-odotukset IT-tukihenkilön työstä saavat kyytiä. Vielä ennen Fujitsulle saapumista ja Jannen tapaamista hän kuvailee mielikuvaansa työstä: "Sä teet jotain, sitten sä odotat, että jotain päivitetään. Miten sitä voi jaksaa? Mun pää ei kestäisi kahta päivää", Niko naurahtaa. Jaksosta selviää, kestääkö pää ja miten stand up -koomikko pärjää Service Desk Agenttina. 

Työkylässä Niko Kivelä -videosarja on osa Niko Kivelän ja Baronan laajempaa yhteistyötä. ”Tavoitteeni on, että varsinkin nuoret saisivat rohkeutta työnhakuun”, Niko toteaa yhteistyön merkityksestä.

Katso Nikon ajatuksia alkavasta dokumenttisarjasta:

Pysy mukana ja näe seuraavatkin jaksot etunenässä! Liittymällä verkostoomme saat hyödyllistä sisältöä sekä tietoa uramahdollisuuksista:

New call-to-action

Aiheet: Työelämä