Mitä myyvä asiakaspalvelu oikeastaan tarkoittaa?

Tämän päivän asiakaspalvelun tehtävät vaativat hyvin myynnillisiä elementtejä, mutta mitä nämä vaatimukset tarkoittavat käytännössä? Onko asiakaspalvelu muuttunut jotenkin radikaalisti? Myynti ja asiakaspalvelu ovat saman kolikon eri puolia.

Katsoessa avoimia asiakaspalvelun tehtäviä, mukaan lukien Baronan avoimet asiakaspalvelun työpaikat, yhä useammassa niissä tuotetaan myynnillistä ja monikanavaista asiakaspalvelua. On heti alkuun sanottava, että näiden vaatimusten tarkoituksena ei ole niinkään karkottaa työnhakijoita, vaan ne kuvaavat realistisemmin sitä, mihin suuntaan asiakaspalvelu on kehittynyt.


Jos tätä tilannetta halutaan kutsua muutokseksi, se on ehkä alkanut ehkä operaattoreiden, pankkien ja vakuutusalojen puolelta. Oli tämä muutosta tai ei, uudet asiakkaat, kuluttajat ja kiinnostuneet kulkevat yritysten ja tuotteiden "sisään" aina asiakaspalvelun kautta. Asiakaspalvelu kulkee siis eturintamassa ja silloin heidän roolinsa on tuiki-tärkeä kaiken jatkon suhteen. Asiakaspalvelu on ensimmäinen taho, joka tuottaa lisäarvoa toiselle ihmiselle.

"Back officesta tuli front desk!" - Mika D. Rubanovitsch

 


Päämäärämme on tuottaa asiakaspalvelua sellaisella erinomaisuudella, että yritysasikkaat voivat huoletta uskoa omat asiakkaansa käsiimme. Tule tekemään töitä kanssamme! New Call-to-action

Aiheet: AsiakaspalveluUravinkitVideotMyyntityö