Sovellustuki - millaista arki on Vismalla?

visma_john_mellberg

Visman Business Managerina työskentelevä John Mellberg vastaa Visman koululiiketoiminnan palveluprosessien laadusta ja tehokkuudesta, sekä omistaa palvelukatalogin ja vastaa sen kannattavuudesta. Koululiiketoiminnan palveluihin kuuluu Primus, Kurre ja Wilma -sovellukset.

Millaista arki on Visman sovellustuessa ja miten se huomioidaan teidän tuotekehityksessänne?

Visman tuotekehityksessä otetaan huomioon asiakkaidemme parhaita käytäntöjä ja meillä on säännöllisesti myös CAB-ryhmiä (Customer advisor board), jossa istuu asiakkaitamme, joiden kanssa keskustelemme tuotteen kehityksestä ja tarpeista.

Tuotekehityksessämme panostamme käytettävyyteen ja nopeaan kehitykseen. Meidän yrityksemme strategia on ollut siirtää suurin osa asiakkaistamme SaaS-ympäristöön. Tämä helpottaa uusien versioiden nopeaa jalkauttamista asiakkaillemme, ja nopeuttaa mahdollisten ongelmien korjausta. Sovellustuki on pyritty peilaamaan tuotekehityksen kanssa samaan muotoon: tuotekehityksessä meillä on ammatillinen erikoistuminen mm. esi- ja perusopetuspuolelle ja myös tukipalvelumme on järjestetty samalla tavalla. Sovellustuessa vaaditaan erilaisia kompetensseja eri kouluasteilta, tämän vuoksi on ollut järkevää järjestää myös tuki eri tiimeihin.

Me tuemme meidän Primus-, Kurre- ja Wilma-sovelluksia, joten tehtävät ovat monipuolisia ja vaihtelevia sovellustuessamme. Primus ja Kurre ovat koulujen ja kuntien käytössä olevia kouluhallinnon sovelluksia. Wilma on kaikille opettajille, huoltajille, opiskelijoille tuttu selainkäyttöinen ohjelma, jota käytetään mm. koulujen ja kodin välisenä viestintävälineenä. Se on myös ohjelma, jossa opettajat antavat opiskelijoille arvosanoja ja suorittavat erilaisia kouluhallinnon töitä.

Työtehtäviä kierrätetään päivän aikana myös sovellustuen osaajien kesken. Paljon aikaa menee myös ylipäätään ajan tasalla pysymiseen. Käytännössä työvuorot on jaettu puhelinvuoroihin, back office -vuoroihin ja asiakasyhteisön forumin moderaattorivuoroihin.

Kuuntele tarkemmin podcastistamme, millaista arki Visman sovellustuessa on:

podcast-Visma-1

 

Aiheet: ITTechsupporttechnical support

Kirjoittanut:

John Mellberg

Uusimmat kirjoitukset

Aihealueet

Katso lisää